Emaline

Alla inlägg under november 2013

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 30 november 2013 21:41

Hej, idag var jag på kalas för min systers son fyller åtta år, massa mys! Kände mig älskad utav honom .. han slog mig hela tiden och höll på, träffade även min andra systers dotter och nyfödda son :) dottern har jag träffat massa gånger men det var första gången jag träffade lilla Lukas .. han är snart 3 månader.. för jag var jätte sjuk när han föddes så fick inte träffa honom.. riktigt gullig !

Men nu är jag hos Malin och vi ska se på avatar .. men nu har filmen börjat .. puss / Emelie

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 30 november 2013 21:34

Vaknade kl 11 imorse en timme senare kom min moster vi fikade och pratade. På kvällen mötte jag Emelie istan. Vi köpte varsin chailatte sen tog vi bussen till pappa. Nu sitter vi och väntar tills så mycket bättre ska ta slut och kolla på avatar med en skål med godis mums mums.
Kram <3

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 29 november 2013 22:02

Hej, precis som rubriken säger så är jag ledsen för dålig uppdatering.. men kan faktiskt förklara varför.. Igår gjorde jag faktiskt ett inlägg på morgonen men sen gick jag till skolan och när jag kom hem.. gissa vad som hade kommit till brevlådan?
Jo mitt gta5 och call of duty ghosts!
Så satt och spelade gta ifrån 4 till 11 på kvällen.. och då var jag tvungen att sova men jag kunde inte.. för att en halv timme innan jag skulle lägga mig hade jag hällt i mig 2 pk (powerking) så jag vred mig och höll på tillslut så somnade jag efter några timmar ...

och idag så slutade jag klockan 2 men skulle egentligen slutat halv 3 men läraren skulle iväg, och då satte jag och min klasskamrat Amanda oss i ett grupprum och spelade in en sak, vi skulle vara nyhetsraportar så ska vi visa upp det för klassen , vi skrev om barnkomventionen artikel 6 som lyder : alla barn ska ha rätt till att överleva och utvecklas.
Vi spelade in oss i två timmar, var tvungna att göra om det hela tiden eftersom antingen jag eller hon började skratta, det var mest jag för att jag inte kunde uttala en tjejs namn.

En riktigt fräck människa som ni ska läsa om på internet , Malala You... något.
Hon är en 16 årig tjej ifrån Pakistan som arbetar för flickorsrättigheter, och deras för deras rätt i att få gå i skolan.. I april i fjol sköts hon i huvudet och i nacken för att talibanerna tyckte att hon gick emot islam när hon arbetade för flickorsrättigheter.

Så läs om henne ! Puss/ Emelie

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 29 november 2013 20:36

Haha somnade nyss i soffan nyss i två timmar?! Wow jag är verkligen tröttare än vad jag trodde fortfarande lite trött hehe. På söndag är det första advent julen börjar närma sig. Nu är det bara att vänta på snön sen när det blir kallt så kan man gå in och ta en varm chocklad eller te. Gud så mysigt asså jag längtar så mycket till julen ahhh!

Har inte köpt alla julklappar än men är på god väg.

Bjuder lite på några jullåtar här nere ^^

Kram

     

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 29 november 2013 16:55

Kom hem för en stund sen från skolan är jätte trött. Stannade kvar i skolan i någon timme med Tess och Andreas vi har mest pratat skrattat och så. Orkade inte gå hem så jag gick till centrum och väntade på bussen. Träffade Maria en gammal kompis jag känt sedan 6an vi träffas nästan aldrig även om vi går i samma skola. Vi pratat massa om allting typ hon är en bra lyssnare iaf. Vi tog busen tillsammans jag sa jag hejdå och gick sista vägen hem och nu är jag hemma. Vet inte vad jag ska göra idag har inget planerat förutom helgen. På lördag morgon kommer min moster på kvällen ska jag och Emelie sova hos pappa min brorsa skulle också komma. På söndag ska jag kanske träffa Becca inte säkert men hoppas det iaf inte träffat henne på länge. Nu ska jag äta lite mat ha en fortsätt fredag everyone
Kram

Ps: sorry om jag inte bloggat på ett tag :/


     

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 28 november 2013 08:46

Hej allihop, vaknade precis .. är hur trött som helst har lust att göra en sjukanmälan..
och bara sova vidare..
fyfan säger jag bara, usch .. att vara trött det är bland de värsta sakerna va? Kunde ju inte somna inatt heller eftersom min säng står mot en helt annan vägg, eftersom jag flyttade runt allt igår.. men nu ska jag göra mig iordning tro det eller ej.. puss.. /emelie

Btw .. på bilden så är det ett crossställ..
men jag ser ut att vara med i transformers typ.. ser biff ut :D

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 27 november 2013 22:02

Hej allihopa!
Jag sitter vid min dator, och jag har fixat hela mitt rum... det blev as bra! Känns som att mitt rum är mycket större..

Mina spel har inte kommit än :( Känns väldigt tråkigt, såg verkligen fram emot det.. kommer de inte imorgon.. då jävlar.  


Lyssnar på musik, äntligen funkar mitt högtalarsystem.. farsan sa att vi inte hade någon ljudkabel hemma.. men nu har vi grejat och letat lite efter andra saker, jo då hittar man 3 stycken, man blir så trött.. haha!  o.O

Skulle egentligen gjort klart en uppgift idag.. (historia uppgift) Men det orkade jag inte.. så får lämna in den imorgon i sen inlämmingsmapp.. GÖTTANS. 

Nä men  nu ska jag nog lägga mig i sängen och kolla på lite tv eller någon film, sen ska jag sova! 
Godnatt :) Puss&Kram / Emelie. 


 

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 27 november 2013 10:13

Just nu har jag svenska , vi snackar om filmen Tristan och Isolde .. riktigt bra film.. värd att se!

Ovido - Quiz & Flashcards