Emaline

Direktlänk till inlägg 29 november 2013

i am sorry for bad update.

Av MalinEmelie HellbergPettersson - 29 november 2013 22:02

Hej, precis som rubriken säger så är jag ledsen för dålig uppdatering.. men kan faktiskt förklara varför.. Igår gjorde jag faktiskt ett inlägg på morgonen men sen gick jag till skolan och när jag kom hem.. gissa vad som hade kommit till brevlådan?
Jo mitt gta5 och call of duty ghosts!
Så satt och spelade gta ifrån 4 till 11 på kvällen.. och då var jag tvungen att sova men jag kunde inte.. för att en halv timme innan jag skulle lägga mig hade jag hällt i mig 2 pk (powerking) så jag vred mig och höll på tillslut så somnade jag efter några timmar ...

och idag så slutade jag klockan 2 men skulle egentligen slutat halv 3 men läraren skulle iväg, och då satte jag och min klasskamrat Amanda oss i ett grupprum och spelade in en sak, vi skulle vara nyhetsraportar så ska vi visa upp det för klassen , vi skrev om barnkomventionen artikel 6 som lyder : alla barn ska ha rätt till att överleva och utvecklas.
Vi spelade in oss i två timmar, var tvungna att göra om det hela tiden eftersom antingen jag eller hon började skratta, det var mest jag för att jag inte kunde uttala en tjejs namn.

En riktigt fräck människa som ni ska läsa om på internet , Malala You... något.
Hon är en 16 årig tjej ifrån Pakistan som arbetar för flickorsrättigheter, och deras för deras rätt i att få gå i skolan.. I april i fjol sköts hon i huvudet och i nacken för att talibanerna tyckte att hon gick emot islam när hon arbetade för flickorsrättigheter.

Så läs om henne ! Puss/ Emelie

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

 Detta är våran nya blogg från och med nu ;) :   www.nattstad.se/Emaline ...


Nu blir det massa ändringar i bloggen. Nä men lite ändringar jag och Emelie pratade härom dagen om  att flytta våran blogg till nattstad. Och vi har kommit fram att göra det. Jag vet inte om vi kommer ha samma bloggadress men jag tror inte det :/ V...


Att ha en bästavän är fan underbart, jag har dock flera bästa vänner men nu ska jag skriva om en speciell bästa vän som heter Emma, hon ställer upp för mig i vått och torrt, och hon är en pärla! Tillexempel igår när hon kom hem till mig efter jag ...


Hej, förlåt att jag inte har bloggat, men jag har varit riktigt upptagen med allt, och igår när jag hade tänkt att blogga fick jag hjärnskakning för att jag satt på en bänk med ett ben på varje sida och Emma min bästa vän satte sig i mitt knä, sen så...

Hej nu är jag och några i klassen. Påväg till Halmstad. Vi ska kolla på en högskola. Bloggar när jag kommer hem. ...

Ovido - Quiz & Flashcards